Γράφει ο Mike Flou.
Πες ότι έχεις κομμωτήριο. Βλέπεις τον τελευταίο καιρό τον ανταγωνιστή σου,
τον Μπάμπη, να ανεβάζει ένα κάρο μ*λακίες στα social.
Ανεβάζει διαφορετικά κουρέματα. Κάθεται και μιλάει στην κάμερα.
“Πως να κάνεις το σωστό σβήσιμο.”
“Καλύτερα κουρέματα για άνω των 60”
“Κάνε αυτό το κούρεμα και θα σε ξαναγαπήσει η γυναίκα σου.”
Κάνει επίσης αντιδράσεις σε βίντεο άλλων, εξηγεί πως δουλεύει ο ΧΨ μάστορας το ψαλίδι, γενικά βλέπεις ότι ξοδεύει χρόνο να τα φτιάξει τα βίντεο.
Τις προάλλες πέρασες απέξω από το μπαρμπέρικο του και τραβούσε βίντεο μαζί με 3-4 άτομα.
Και λες, τι διάλο; Για πιο λόγο να μπαίνει στη διαδικασία;
Μήπως είναι ψώνιο; Μήπως του αρέσει να είναι γνωστός; Γκόμενα θέλει να πιάσει από το TikTok?
Έ, είμαι εδώ για να σου απαντήσω.
ΙΣΩΣ ΝΑΙ, αλλά κατα 99% όχι.
Βλέπεις, ο Μπάμπης έχει μια επιχείρηση σαν τη δική σου.
Θέλει πελάτες, ναι; Ποιος δεν θέλει πελάτες;
Όλοι θέλουμε πελάτες.
Ωραία λοιπόν. Πως τους βρίσκουμε τους πολυπόθητους αυτούς πελάτες;
Ύπαρχου μερικοί τρόποι.
Ο πρώτος είναι με “στόμα με στόμα” που το λέγαν οι παλιοί.
Το “στόμα με στόμα” είναι ένας αργός και βασανιστικός τρόπος για να βρεις πελάτες.
Και για την ακρίβεια, αν στηρίζεσαι μόνο από στόμα με στόμα,
στην καλύτερη θα έχεις ΠΟΛΥ αργή ανοδική πορεία στο τζίρο σου,
και στη χειρότερη η αγορά θα σε κλάσει,
επειδή είτε δεν είσαι πολύ καλός για να αξίζεις συστάσεις (άρα δεν υπάρχει στόμα με στόμα),
είτε επειδή τα χρέη σε υπερνίκησαν πριν φτάσεις στο σημείο να βγάζεις “αρκετά” για να μη χρειάζεσαι παραπάνω πελάτες.
Που καταλήγω:
ΔΕΝ μπορείς να βασίζεσαι στο “στόμα με στόμα”.
ΜΠΟΡΕΙΣ να βασίζεσαι στην διαφήμιση που θα κάνεις ο ίδιος/ίδια, γιατί εκείνη τη μεταβλητή την ελέγχεις ΕΣΥ.
ΕΣΥ επηρεάζεις το πως θα σε μάθει ο κόσμος.
ΕΣΥ κάθεσαι μέχρι αργά το βράδυ και βγάζεις βίντεο τα οποία πετάγονται στο TikTok σε διάφορα άτομα που είναι στην αγορά για καλό μπαρμπέρικο.
ΕΣΥ επηρεάζεις άμεσα το αποτέλεσμα που θα έχει η διαφήμιση σου.
Άρα λοιπόν, για να συνοψίσουμε, τι κάνει ο Μπάμπης που δεν κανείς εσύ;
O Μπάμπης ανοίγει την αγορά του. Κάνει αυτό που λέμε brand awareness.
Το brand awareness ειναι μια πολύ ουαου λέξη που εξηγεί πολύ απλά, ότι την επιχείρηση του την μαθαίνουν περισσότερα άτομα.
Αυτό είναι.
Τα βίντεο που κάνει ο Μπάμπης, τα βλέπει κόσμος και τα θυμάται.
Θα κάτσει να τα ΔΕΙ ο Γιώργος και ο Σάββας.
Και μάντεψε; Καμιά φορά μπορεί ο Γιώργος να θέλει κούρεμα και να μην μπορεί να τον εξυπηρετήσει ο συνηθισμένος κουρέας του.
Και τότε που θα πάει το μυαλό του Γιώργου; Στον αμέσως πιο γνωστό του, τον Μπάμπη.
Ναι, το Μπάμπη. Τον Μπάμπη που είναι μπαρμπέρης, τον Μπάμπη που είναι ευγενικός και που θα σου κάνει αυτό που θέλεις. Που θα πας και ξέρεις ότι ξέρει να σε φτιάξει και να σε περιποιηθεί.
Άρα λοιπόν, για να απαντήσουμε το αρχικό μας ερώτημα:
Αξίζει να δώσεις λεφτά για βίντεο στο TikTok?
Εξαρτάται από τι επαγγελματία θα εμπιστευτείς.
ΣΙΓΟΥΡΑ όμως, αξίζει να ξοδέψεις χρόνο και χρήματα για να μάθεις πως λειτουργούν οι πλατφόρμες του Instagram, του TikTok, του Facebook, του Youtube.
Γιατί αγαπητέ / αγαπητή που διαβάζεις το τούτο εδώ κείμενο, μπορώ να σου ΕΓΓΥΗΘΩ, με ότι στοίχημα θες, ότι υπάρχουν τουλάχιστον 5 επαγγελματίες στον κλάδο ΣΟΥ,
που κατάφεραν όμορφα και ηθικά να αυξήσουν τη πελατεία τους, και σε ορισμένες φάσεις να εξαφανίσουν τον ανταγωνισμό τους,
αξιοποιώντας σωστά τα εργαλεία που μας έχουν παρέχει οι μεγάλες αμερικάνικες και κινεζικές εταιρίες.
Άρα, συνοψίζοντας, ναι. Αξίζει να επενδύσεις χρόνο και χρήματα στο να δεις πως μπορείς να διαφημίσεις την επιχείρηση σου στα social.
Αν θες να μιλήσουμε μόνο για νούμερα, περνά μια βόλτα από το katheto.gr, να πάρεις παράδειγμα και εμπνευση απο ολα τα παραδείγματα της δουλειάς μας που έχεις προσβαση να δείς. Τσάμπα είναι να τα δείς, χρόνο θέλεις μονο, και σιγουρα θα βγάλεις διαμαντάκια απο εκεί μεσα.
Ένα πράγμα λέω πάντα. Αν ΔΕΝ έχεις χρήματα επενδύεις χρόνο, και αν ΔΕΝ έχεις χρόνο επενδύεις χρήματα.
Αν έφτασες μέχρι το τέλος και θα ήθελες να αναλάβουμε τη ανάδειξη της επιχείρησης σου, στείλε μας ένα μήνυμα στο hello@katheto.gr να εξετάσουμε την περίπτωση σου.
Σε ευχαριστώ για την προσοχή σου, κάνε εγγραφή στο newsletter μας για να μην χάσεις την επόμενη ανάλυση στον κλάδο της διαφήμισης στην Ελλάδα.
-Μιχάλης Φλουρής
CEO, katheto.gr